en härlig dag...

Hämtade ner Freja från betet efter att ha jagat upp kossorna. Borstade och gosade och satte på henne träns. Inga problem. Jag tänker hålla på mest utan bett, men tycker det är viktigt att hon vänjer sig att ha bett i munnen. Och eftersom hon så småningom ska bli westernhäst, så måste hon ha bett, i alla fall på tävling. (får inte tävla utan bett när hästen kommit upp i en viss ålder). Och sedan satte jag på henne tömkörningsgjorden, hon luktade lite på den innan jag fick den på henne, sen var det inga problem. Bryr sig inte när jag spänner den heller. Vi gick en tur också, så hon får känna hur det känns med något runt magen. Hon sa inget om det heller. Ibland undrar jag när protesterna kommer... Om hon en dag släpper lös allt hon har hållit inne, eller om det kanske helt enkelt är sån hon är. Och så går det säkert såhär bra för att vi tar det så lugnt som vi gör. Vi har faktiskt all tid i världen.
Jag måste se till att tömma kameran så jag kan ta lite bilder när vi är ute, just nu har jag en massa på mobilen, men de får jag inte över till datorn... GAH!
Sätter in en bild på en kattunge i stället, mamman hennes är borta, vet inte hur länge hon varit det, men i alla fall en veckas tid. Jag passar på att mata ungen hennes så kanske jag får henne tam till slut!
 
That's it fågel shitt. Ha det gott!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0