Ny blogg...

Jag kommer då att skriva om vårt livet har vid fjorden. Vi har en liten gård i norge. Dar har vi kor, får hastar och lite katter. Livet ar harligt har. Men också hårt. Inga platta ytor att slå. Små åkrar som ofta ar spridda før att man får hyra dem av folk, som ibland bor en bra bit harifrån.

Men visst... Det har också sin charm. Vi har alltså kor, mjølkkor. Mitt ansvar ar kalvar och mockning av skit! Och då mjølkar min sambo och matar djuren. Vi har fått till ett ganska bra samarbete, så det kanns bra.
Vi har haft problem med diarrè hos kalvarna, ganska vanligt, men denna gången tog det om och om igen och dessutom med blod i avføringen, Nu efter ett par besøk av veterinar, olika magkurer och mycket omsorg så ser det antligen ut som de klarar sig och blir friska!!

Jag har aven en hast, en fjordhast. Det gar ett sto har på gården och nar hon førra sommaren fick føl, så køpte jag det. Ar egentligen inget stort fan av fjordingar, men gillar dem mer och mer. Och min Freja ar den harligaste hast jag møtt. Håller på mycket med horsemanship med henne. Hon ska bli en arbetshast ar det tankt. Som både går att rida och køra. Då kan man anvanda henne nar man hamtar korna på bete, eller kanske till och med fåren. Sen kanske min sambo som arbetar i skogen kan anvanda henne dar!











Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0