Sysslor...

Ja, efter lagårn idag, så blev det grasklippning, diskning, tvattning och dammsugning. Ack livet som bonnmora... ;)

Vantar på side pull som jag bestallt åt gullhasten, kortfattat ett bettløst trans. Blir nog bra!
Skulle vilja ha mer møjligheter att trana henne, en rundkorall eller paddock eller liknande. Någonstans dar hennes kara mor inte behøver vara med, ja hon star med henne... Men det går bra. De står på stort bete så promenaderna från mor blir langre och langre vilket ar fantastiskt!
Har tranat sidflyttningar med henne vilka hon fattar! Hon ar en superhast. Behøver nastan inte nudda henne. Slangde upp en skjorta på ryggen på henne också, hon har varit valdigt radd før såna fladdrande ting, men med mkt traning nu så bryr hon sig inte mkt. Det ar skønt att det ger resultat det man gør. Det tar oooootroligt lång tid vissa saker, men jaklar så bra det kanns nar det funkar.
Hon ar alltså en fjording på ett år. Har aldrig velat haft en sån... Alltid velat haft arab. Men så fick jag en chans att køpa følet har på gården och jag har inte ångrat mig en sekund! Vilket hast. Som en stor shettis, envis, stark smart och lattlard!

Men hon ska få ha lång man. Hade jag tankt. Tycker det både ar finare och mer naturligt. Min vackra hast.
Nu blir det till att fortsatta med stadningen!! "No rest for the wicked". :))

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0